BEEFHEART

En 864 sidor tjock, 4cm, bok som jag givetvis köpte på Hedengrens vid Stureplan. Jag vill att det ska finnas affärer där jag kan köpa böcker och tidningar och sånt. Gå dit och kolla in. Akademibokhandeln är som en viss hamburgerkedja i jämförelse...(och blir bara sämre och sämre).
Boken är helt sjukt detaljrik. Författaren John French, som spelade trummor med Beefheart flera år intervjuar alla som var med och jämför minnesbilder. Man försöker t.ex. komma överens var skivaffären låg där vissa medlemmar i bandet möttes. Vad hette den? Sen frågas en annan person som säger att det stämmer inte.
Boken är som en slags deckare, en psykologisk damm av intryck och minnen som vill förstå vad som hände.
Självklart bara för de riktigt inbitna Beefheart-diggarna som verkligen undrar vem den där Biffhjärta var och hur den där skumma musiken egentligen blev till. Rekommenderas å det kraftigaste! Läs och bli lycklig!
Här finns mer om det hela:
http://www.beefheart.com/music/live-performance/
 
Och så den här låten :-)
 
En till:
Hela Mirror man-skivan är en av mina absoluta favvo-skivor.
Lyssna och lär!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0