Vad gör 'alla' ?

Människor berättar. De berättar i mobilen, på sin blogg, på Facebook
och på fikarasten. I sängen på kvällen om de orkar och har någon att
prata med som orkar lyssna.
Vi berättar historier om vårt liv, om vad som hänt oss.
Ofta koncentrerar vi oss på det viktigaste. Ofta berättar vi på det sätt
vi vant oss vid som fungerar med den människa som vi just talar med.
Då utelämnar vi mycket.
Det blir som ett pärlhalsband utan den tråd som ska hålla ihop pärlorna.
Så jag undrar: vad gör alla människor?
Vad är det som jag aldrig får höra?
Är det bara författare av tjocka böcker som ska få berätta om 'allt'?
Och när ska vi ta oss tid att lyssna på varandra?
Och fråga om vad som hände 'egentligen'?
En människa som berättar om sitt jobb och vad de gjorde och vad de köpte
och vad de åt för mat med mera, vad vet jag egentligen om den människan?
Vad gör alla mellan pärlorna?
Vad tänker dom och tycker och känner?
Vad händer innanför deras hud?
Det vill jag höra, inte bara vad som händer utanför...

Kommentarer
Postat av: Erik "Semlan"

Jag gillar fotot, snyggt ljus. Fungerar bra till din text i inlägget.

Kanske inte ska berätta...

Fast jag förstår dina tankar, tror jag i alla fall. Kan ju inte vara säker. Känner en viss osäkerhet. ;-)

Vi kan ju uttrycka oss med sociala nätverk, men blir det mer än "gilla"? Utvecklar vi mer än å se'n ba'.

Tror många känner sig osäkra. Det gör jag ibland.

Postat av: ElStiffo

Ja,jag känner mig också osäker. Vad är lagom att kommentera, inta-ska-väl-jag och sådana där tankar...

Då blir det lätt något mer lättsamt. Och när man pratar med någon, man vet inte om det är läge att bli allvarlig. Så för säkerhets och trygghetens skull så tar man det lite lugnt. Det finns ju omtanke i det också. Det enda som återstår är att bli bättre och bättre på att kommunicera.

2011-09-11 @ 09:47:00
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0