Läs

But actually, doing what other people expect you to is what’s overrated. The external rewards for pursuing a dream may or may not arrive, but regardless, you should feel proud of doing so. The first steps are more important than the later ones, because they’ll provide inspiration and security for everything that comes later. Just keep walking!

Never despise small beginnings, and don’t belittle your own accomplishments. Remember them and use them as inspiration as you go on to the next thing. When you venture outside your comfort zone, wherever the starting point may be, it’s kind of a big deal.

 

Chris Guillebeau


Kommentarer
Postat av: Erik "Semlan"

Ungefär så här kanske:

Men faktiskt, att göra vad andra människor förväntar sig att du gör är överskattat. Den externa belöningen för att uppnå en dröm kan eller kan inte komma, men oavsett bör du känna dig stolt över detta. De första stegen är viktigare än de senare, eftersom de ska ge inspiration och trygghet för allt som kommer senare. Bara fortsätta att gå! Förakta aldrig en blygsam början, och förringa inte dina egna prestationer. Kom ihåg dem och använda dem som inspiration när du går vidare till nästa sak. När du vågar dig utanför din "komfortzon", var utgångspunkten än kan vara, det är lite av en "big deal".

Det var kloka ord!

Postat av: ElStiffo

Precis!

2011-03-15 @ 21:39:18
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Jag inser att jag föredrar när jag läser inlägg på svenska. Ja, det var bara det.

Du kan testa http://www.lexikon.se/

Inte dumt alls! Faktiskt ganska smart. :-)

Du din blogg släpper mitt namn och bloggadress hela tiden, irriterande.

Undrar om det är likadant hos mig?

Postat av: ElStiffo

Översättningen är bra, är den gjord där på lexikon.se?

2011-03-18 @ 20:28:32
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Det stämmer. Sedan får du korrekturläsa, det blir inte helt rätt (olikheterna består ibland mellan svenskan och engelskan). Men går ändå ganska fort att fixa till.

Postat av: Erik "Semlan"

Så klart du kan ha kvar den engelska texten, men jag tänkte på besökaren. Du skriver ju ändå på svenska, antar att du vänder dig mot svenskar. Då tycker jag att du bjuder in, om där också står på svenska. Du kan ju skriva bägge!?

Äsch jag bara svamlar...

Postat av: ElStiffo

Tja, om jag vänder mig till svenskar?...

Har inte tänkt så mycket på det. Men jag har tänkt att om folk inte orkar läsa på engelska så är det synd för dom, jag tänker inte hjälpa till. Enligt min statistik som jag sällan tittar på så har jag i snitt (fortfarande) 4 stycken fans. Och vilka de är vet jag! :-) Bjuda in och bjuda in... Har inga ändringar på gång tror jag.



2011-03-19 @ 09:09:04
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0