Gömmaren

I Huddinge ca kl 21.30 ti 7 juni 2011


Kommentarer
Postat av: Erik "Semlan"

Kul. Så du har tagit fram cykeln? Gömmaren var min första badsjö. Där är det enkelt att lära sig flyta, med tanke på djupet. Fast varmt i vattnet blir det först i augusti!

Postat av: ElStiffo

Ja, cykeln är framme. Äntligen är ryggen funktionsduglig med en mtb-cykel. Är Gömmaren djup menar du? Vet noll om sjön. Jag bara bor i Huddinge liksom...

2011-06-08 @ 19:26:13
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Gömmaren är faktiskt Huddinges djupaste sjö!

Ingick i kunskaperna jag fick i trean i Segeltorps skola när vi skulle lära känna "vår kommun". Roligast var en heldagstur i turistbuss med olika stopp på vägen. Vår guide var en kvinna från kommunalhuset, det vid Huddingevägen som höll på att rasa senare. Runstenar, äldre liten stenkyrka, fågelrikt naturreservat och badstrandsfika vid Magelungen.

Sedan hade vi skrivning på ämnet. Några rätt hade jag, vad jag minns... ;-)

Postat av: ElStiffo

Jag har varit i en Huddingsk fornborg.

2011-06-09 @ 19:20:39
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0