Att ta varje dag i örat

Att vakna 5.08 mäktigt pigg och inte kunna somna om fast jag tänkt sova tills åtta.
Titta på skuggor och hur ljuset faller och lyssna på måsarnas skrän (vackert), koltrasten och svalorna.
Kan det bero på kaffe x 4 igår?
Molnfritt, totalt soligt. Livets förgänglighet. Åldern.
Relationer. Barnen. En kvinna...
Lite te. lite hopprep. För tio år sedan orkade jag hoppa några varv och blev helt slut. Inte nu.
Min nyfikenhet. Varför är det så få som grillar nuförtiden? Var är alla?
Min semester är magisk. Varje år. Vad jag än gör.
Mild yoghurt, vaniljsmak, fetthalt 0,5% med kiwi, melon och mango.
Mangon är godast. Knappast någon ide' att försöka sova efter det energiintaget.
19 grader redan.
Två skator inspekterar uteplatsen och hittar lite mat. Ett gott skäl att inte torka borden på en gång.
En granne kommer hem.
Microsoft påstår att ett fel har uppstått när jag inte vill installera Explorer. Tycket dom ja!
Lite gitarr, för tidigt att ösa på, hittar ett riff.
Föräldrar lämnar sina barn på dagis.

Kommentarer
Postat av: Erik "Semlan"

Trevligt. Fint skrivet. Njuta, ta tag i dagen.

Solen skiner även idag. :-)

Postat av: ElStiffo

Ja än har inte jorden gått under ! :-)

2011-06-28 @ 10:13:29
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0