Svart ros


Bilder har mycket att göra med associationer. Till minnen, till andra bilder och allt som hjärnan pumpar fram
i den sekund man ser bilden. För det mesta är jag totalt ointresserad av att analysera en bild, (det är att
förstöra den), men nu blev det att jag gjorde det...
Jag gillar den här bilden för att den påminner mig om smått dramatiska foton jag tog i Sundbyberg för många
år sedan på ett brinnande hus.Jag tänker på en heraldisk svart ros. Jag gillar att 'rosen' är centrerad.
Jag gillar förhållandet mellan träden i förgrunden till vänster och molnen i bakgrunden till höger.
Och att bilden är platt.Samt de rosa/lila molnen.

Kommentarer
Postat av: Caffo

Tror man skulle uppfatta rosen till mer dramatisk om den var placerad vid sidan om.. Som om syftet inte var att fokusera på rosen.. men ändå att det är så.

2010-10-03 @ 02:28:38
URL: http://caffoholic.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Det stämmer nog bra det. Men jag är så upphängd på centrering just nu + att det har att göra med min kamera som ställer skärpan i mitten + att jag sällan vill börja beskära bilderna. Göra-bilden-färdig-med-en-gång-syndromet.

2010-10-03 @ 09:35:04
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0