Smågodis (förgiftat)

¤¤¤ Den största olyckan är inte att vara en idiot, det är att veta om det!

¤¤¤ Alla som tjänar mindre än 45 000 :- i månaden, är fula och tjocka
och har ett tråkigt jobb ska bara hålla käften och jobba tills de dör, eller hur?

¤¤¤ "..., min negativa uppfattning om mig själv är ingen vanlig negativ uppfattning. denna negativa uppfattning är i själva verket min enda förtjänst, och just den uppfattningen som jag - efter att under årens lopp ha preciserast den noggrant - aldrig, aldrig får tvivla på, den skapar ordning inom mig och gör att jag, som genast bryter samman inför allt som är rörigt, kan hålla mig någorlunda lugn."
Franz Kafka i brev till Max Brodd (bästa kompis) 22 juli 1912

¤¤¤ hela livet består av små obetydliga saker som tillsammans växer till en större helhet (eventuellt...)


för länge sen, ca -93, detalj


... och upp ur den kantiga spiralen kröp det fram små svarta figurer som rörde sig långsamt emot mig.

Kommentarer
Postat av: Erik

De där svarta figurerna är som ett datavirus, sprider sig vidare och blir bara mer och mer... Hård text, men så bor vi i en hård värld. Lustigt hur ett foto på en öken blir en strand i vissa personers ögon. ;-) Verklighet mot önskningar och fantasier...? Dagdrömmeri är en viktig säkerhetsventil! Livet går vidare i vårt matrix.

Postat av: Lotta

Hej!

Hamnade på din blogg av en slump. Sitter i skolan och ska förbereda ett arbete om bloggar, så nu testar jag om jag kan skriva i din blogg.

mvh

/Lotta

2010-03-10 @ 11:29:29
Postat av: El Stiffo

Lotta; hur blev jobbet?

2010-03-10 @ 19:04:26
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Ben Andersson

Kan inte låta bli,as-garvar,du är för skön!

Detta är en djävligt bra hemsida!(ska du veta)

Den bara växer........., och jag bevakar den noga!

(och små instick av Kafka,Devo,musik och dina bilder

gör sig mycket bra).

No mess, no fuzz!

Postat av: El Stiffo

Thanks a lot Mr B. Andersson! Alltid kul att höra av dig, lev väl.

2010-03-18 @ 21:03:43
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0