Behöver jag

Mycket trygghet, hopp och inspiration.
Behöver jag,
Vad behöver du?
En snäll min, en varm hand, ett tyst medgivande?
Rimliga villkor, sann realism och acceptans.
Av livet som det är...
Man vill, men det blir alltid som det blir ändå.
Hur blir det, vad vill man, är det troligt,
vill någon vara med, vem kan trösta, får jag vara med,
blir morgondagen plågsam, kan något förbättras,
kan jag hjälpa till, vem tycker att jag är betydelsefull,
vem betyder något för mig, vilka älskar jag,
finns det villkor för gemenskap,
tidiga tankar en klarvaken morgon innan jobbet,


Kommentarer
Postat av: Erik

Gillar ditt foto. Visste inte att lavaströmmarna låg så nära marknivå under Vita bergen! :-)

Postat av: El Stiffo

Jodu, här är det lava!

2010-03-05 @ 19:50:47
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Vilken tänkvärd morgontext, blev så tagen av fotot så texten föll bort ur skallen. Många frågor var det. Efter en, ja två koppar kaffe på morgonen kan jag klara av det mesta. Även småjobbiga hantverkare... Visst finns det alltid villkor, ibland outsagda ibland skrivna på plåtskyltar! En snäll min och en varm hand är alltid trevligt. :-)

Postat av: El Stiffo

Vissa texter är inte så lätta att kommentera...om de ens behöver en kommentar? Vem vet?

2010-03-07 @ 10:07:42
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0