Fika Må 5 april 2010

Fika å shoppa på stan med dottern. Tack vare vädret så är det ingen trängsel.
Kenzos parfymer luktar gott på Åhlens. Vårmodet på skofronten godkänt, jag
kommer att kunna hitta ett par skor som jag inte kräks på...
Mycket bra bryggkaffe på Pubs fik mot Kungsgatan. Ovanligt med drickbart ö.h.t.
Tänk att Slussen kommer att försvinna...
Och ännu har ingen gjort en biljakt i någon film där.
Jag tänker filma alla ställen jag tycker om vid/på Slussen. Så kan jag titta på filmerna
när det bara är fult och shopping och helt förstört där. Planerad nostalgi...

..........................................................................................................................

På vägen hem såg jag detta:


Hur gick det här till? Ilska över att det finns en vägg där? Men utan den hade det inte gått att skriva.
Vardagens mysterier...

.......................................................................................................................................................................

Folket svälter
Härskarna äter upp för mycket med skatter
därför svälter folket

Folket är svårt att styra
Härskarna blandar sig i för mycket
därför är folket svårt att styra

Folket tar lätt på döden
De förväntar sig för mycket av livet
därför tar folket lätt på döden

Bara de som handlar utan tanke på sitt liv
är överlägsna dem som värnar om livet.

ur Tao te ching tolkad av Stefan Stenudd

............................................................................................................................................................


Kommentarer
Postat av: Bosse

"Planerad nostalgi"! Så jävla underbart formulerat. Den konstellationen vill jag lägga på minnet.

:-)

2010-04-14 @ 13:35:51
URL: http://booza69.blogspot.com/
Postat av: Bosse

Det är lite Jan Stenmark över den där väggtexten.

2010-04-14 @ 19:58:54
URL: http://booza69.blogspot.com/
Postat av: El Stiffo

Tackar för ordberöm !

Det har du rätt i att det är lite Stenmark över den.

2010-04-14 @ 20:23:55
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Ben Andersson

En vägg jök el!............skönt!

Fan,måste nog glida ner på Slussen....och ta lite bilder!

(ska du hänga på)!...det blir inga bil-jakter,men en

kul dag!

2010-04-27 @ 19:03:55
Postat av: El Stiffo

jupp

2010-04-27 @ 19:55:32
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0