Idag,

som skriket i "Immigrant song" känner jag mig när jag äntligen börjar vakna till liv...
Livet är ett stort kaos (och en massa energi!), det speglar Led Zeppelin i sin musik.
Därför tröttnar jag inte på den. "How the west was won", en utmärkt livetrippelcd.
.....................................................................................................................

Distraktion, avkoppling, förströelse, flykt och tröst.
1 Musik
2 Mat
3 Sex
För många verkar alkohol vara 'the big one'...
Men jag är inte där längre ö.h.t.
.....................................................................................................................

KRAV-märkning och ekologi får mig att tänka på Blå Tågets låt
"Kan sparsamhet rädda proletariatet", fast nu gäller det en medelklass
med kassa som gör något för att rädda världen. Är det möjligt att det skulle kunna räcka?
.........................................................................................................................


Varför är den här bilden med?
För jag tycker det ser 'lite fel' ut.



Kommentarer
Postat av: Erik

Snyggt foto, lite hotfull himmel. Håller med om att det känns fel när man går strandpromenaden från Rosenbad till Stadshuset. Lågt till tak under järnvägen, vattnet högt. Perspektiven blir skruvade! :-)

2009-09-13 @ 12:37:46
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Du har rätt. Och det ser ut som en bild från 1962 som visar Stockholm i framtiden med nya supersnabba tåg...

2009-09-13 @ 17:38:22
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Hmm, varför just -62? Höll du på med trainspotting i yngre år? Led Zeppelin fungerar alltid, förresten!

2009-09-14 @ 10:54:56
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Varför -62? Jag valde en inte alltför avlägsen tid när man fortfarande hade en stor tro på teknologi som den självklara frälsningen. Jag drog till med något bara.

2009-09-14 @ 18:49:42
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0