Söndagsro

Tråkigt och omoget.

Jag står på ett berg av självcentrering och har tråkigt med mig själv.

Bara tvivlar och tvivlar.

Bara ger upp och ger upp.

Att vara ensam med sig själv är verkligen tråkigt.

Hur har man en bra relation med sig själv?

Många verkar oroa sig över sina relationer till andra.

Men det är ju inte ens hälften så jobbigt som att förhålla sig till sig själv.

Flykten från sig själv. Flykten till andra...

Att stå ut med att det är som det är, och jag är som jag är...

Att använda och bli använd.

Alla borde använda varandra till att stå ut med att leva. Hela tiden.

Vilka medel står till buds? Vilka resurser kan användas?

Hur feg är jag ? Vågar jag? Vad vågar jag?

Att planera hjälper inte, det blir bara tråkigt det också.

Det är det som är monstret, att det finns ingen fix. Inget som ordnar något,

 alltid. Det är det som är utmaningen, livet liksom..

Utmaning, gud va trist! Det är för stresståliga alfahannar.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------


The Cure

"Seventeen Seconds"

Från 1980.

Fantastiskt bra. Idag låter den muntrare än vad jag tyckte då.

Men lika vacker och enkel.

Fast det är inte gladpop precis...



"Slingor"


En väska i ett skyltfönster vid S:t Eriksplan. Och något slags fodral framför.
Fast jag tänker att det ser ut som ett varmkorvbröd.


Grått, grått, grått. Utsikt från Bonniers Konsthall.


"Spegling" Den blev som den skulle.

Kommentarer
Postat av: Bosse

Jag känner igen mig i din text. Och jag känner igen omslaget till Cure-plattan. Fick ett exemplar av den skivan av en holländare i mitten av 80-talet, men nu kan jag inte hitta den. Och dina bilder – så jävla bra!

Ska vi gå ut och dricka oss halvfulla på någon Söderkrog?

2009-03-02 @ 14:30:59
Postat av: ElStiffo

Tack Bosse, det behövde jag få höra.

Jag tror att jag behöver dricka lite också...

"Halvfull var ordet", sa Bull, smått onykter sa Bill...

PS Jag gillar grått.

2009-03-02 @ 16:13:37
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Otäckt är vädret och smått otäck är världen. Känner igen mig i din text och känner igen mig i ett par foton. Speglingen är dunderbra! Korvfodralet roligt och slingorna får mig att längta till någon berg&balbana en varm sommarkväll :-)

Må gott vännen



Liten undran, finns det plats för en tredje törstig broder?

2009-03-03 @ 11:21:06
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse

Hehe, jag vet att du gillar grått. Jag minns att det gjorde mig glad första gången du sa att grått var din favoritfärg; det var väl för bortåt sådär 20 år sedan.

Annars är mitt förslag ett OBE-möte på Pelikan innan mina pensionsslantar tar slut.

;-)

2009-03-03 @ 13:01:08
Postat av: Erik

Klicka här http://erik56.blogg.se/2009/march/kanske-skulle-dansa.html så kan du njuta! När veterinärbesök stundade brukade Snobben bevisa friskheten genom att dansa! Jag dansar ju! ;-) Alfahanne, ha, ha! Ja, dit har i alla fall jag en bit att vandra... om nu det är så viktigt?! Kanske dags byta the Cure mot mer "uppåtmusik"?

Postat av: Erik

Oj, vilket bra förslag! Pelikan kan behöva besök av de tre musketörerna... När rider vi dit?

2009-03-03 @ 13:04:43
Postat av: ElStiffo

Jag är med på Pelikanen!Jag rider titt som tätt,..

2009-03-04 @ 08:03:08
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Cathrine

Bra skrivet om ett ständigt återkommande dilemma - konsten att stå ut med sig själv! Andra kan man åtminstone slippa ifrån emellanåt...

2009-03-08 @ 19:28:25
Postat av: ElStiffo

Ja just det, andra går att komma undan...

En klassiker är att ju mer man engagerar sig i andra desto mer kan man glömma sig själv.

2009-03-08 @ 20:05:56
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0