Llamatron

image33

Ett j-vligt bra spel till Amiga 500.
Spela det om du får möjlighet!

Kommentarer
Postat av: Erik

Tjena mittbena! Amiga 500, finns de i livet fortfarande? Otroligt!
Men jag ifrågasätter inte spelkvalitén. Förr, när väl spelen fått färg, ja då dök det upp flera höjdare. Själv styrde jag runt en raket och sköt sönder fiender och himlakroppar, det var kul.
I ett skojigt strategispel krigade jag mot Hitler eller så kunde man vara med i Axelmakterna. Minns att jag och en kompis lyckades besegra hela Ryssland, det gick ju inte lika bra för herr Adolf.
Hur hitta spel till en gammal Amiga idag, på loppis? Men du kanske köpte mkt spel då, när Amigan stod på topp, var det på 80-talet?!
Kul att du valde retro-tipset...
Ha en skön dag ;-)

2008-06-04 @ 09:13:29
URL: http://erik56.blogg.se
Postat av: ElStiffo

Ja, här har vi nu ett utslag av mina för korta inlägg. Egentligen så ska det stå om den som gjort Llamatron o.s.v. + att jag har ett foto från när jag spelade det, typ -91, men men men...
Den som lever får se. Den finns konverterad till Pc, till Mac vet jag inte.

2008-06-04 @ 10:35:06
URL: http://elstiffo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0