SJUK

Man blir ju sjuk, på ett bra sätt, av alla möjligheter som finns. Och nu tänker jag bara på alla bildprogram som jag har. Alla är lagliga också!

Paint Shop Pro

GIMP

FreeHand

Illustrator

PainterClassic

Photoshop (light bara)

Corel Draw

Corel Photo-Paint (båda select men va f-n)

Och mer. T ex så är det ju bara att låta bilderna åka på turne mellan de olika programmen.

Tillräckligt för att drunkna i.

Men hellre det än att vara instängd i en liten box.

Varje gång jag känner att jag har för få alternativ ska jag tänka på detta.

Allt tack vare medmänniskor som skaffat nya prylar.

TUSEN TACK!

(gnällsvans: nu fattas bara en scanner!, ha-haa)


Kommentarer
Postat av: Bosse67

Ah, mr Stiffo, vilken skön text! Visst är det härligt med mycket av det som människor har skapat. Vilken kreativ varelse hon är, människan. (Och ganska destruktiv emellanåt.)

Visste inte att du är så välförsedd med rit- och måleriprogram. Där har du så att du reder dig ett bra tag.

Jag gnäller också: SKANNER, SKANNER!!!

2008-08-07 @ 16:34:14
Postat av: Erik

Jaha, då kan vi snart få se magiska under, blixtar och dunder, vackra färger och kanske en anarkistisk hund (?) i snygg textur? Mycket skoj har du! Freehand pysslade jag själv med ett tag (några år sedan, säkert uppgraderat flera nummer nu) och sedan hoppade jag till Illustrator och numera är det mest Photoshop. Men funnes mer tid skulle jag nog sitta mer och "leka", hoppas du blir en virituos, en häxmästare... Gillar dina bilder :-)

2008-08-07 @ 18:08:18
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Oj....alla dessa program skulle jag också vilja ha...

Men då är nog risken stor att jag skulle sitta framför datorn jämt...

Men det måste vara kul att kunna göra olika saker med en bild i de olika programmen...

2008-08-07 @ 20:43:40
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Tackar för at ingen hakar på tanken att jag skryter :-) Ja risken är att jag blir sittande i handlingsförlamande valmöjligheter. Ibland är det kul, ibland blir jag bara irriterad över att det inte blir bra. Jag får skylla mig själv...

2008-08-09 @ 15:33:38
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0