KÄNNER DU IGEN DET HÄR?

måndag 8 December 2014 03:56
Jag har nästan inte gjort någonting av det jag vill.
För det har alltid funnits en massa hinder.
Omöjliga saker. Eller att jag inte vågat.
Eller att jag inte förstått hur jag ska göra.
Eller att jag varit rädd för stavfel.
Eller bara att det känns helt omöjligt.
Eller, så ofta, det finns inga pengar.
Eller, jag tappar lusten så fort jag surrat kring lite med idén.
Eller, att jag inte någon att dela med, prata med, bolla med, få kritik av.
Eller att jag är ensam och behöver träffa andra som har liknande idéer, men inte vet var de finns eller var jag ska hitta dem eller var jag ska leta eller vad/hur jag ska göra för att komma vidare.
Eller att jag är trött trött trött.
Eller, jag har ingen tid tid tid.
Eller, jag kan inte saga högt att "det här vill jag!".
Eller, att jag inte orkar, vågar kämpa för en idé, det jag vill.
Eller att jag ger upp innan jag har startat.
Att det varit så här sedan jag var tonåring.
DET ÄR ALLTID NÅGOT SOM HINDRAR.
JAG KAN INTE FÖRSTÅ ATT JAG HAR NÅGRA MÖJLIGHETER.
Jag kan inte förstå att det kan bli som jag vill.
Som fisken i akvariet när man tagit bort det osynliga hindret.
Det är alltid något annat som ska fixas.
Alltid, alltid, alltid...
Eller, det andra vill. Och jag orkar inte tala för min sak eller jag orkar inte ens försöka argumentera för det är så jobbigt att förklara för andra.
Det känns omöjligt.
Eller, att jag inte vill göra det ensam men inte vet någon som är intresserad.
Eller, jag säger en idé och genast ska den andra personen ändra det till något helt annat och jag tappar all lust.
Jag måste träna mig att saga: "Det där är inte min idé, gör den Du."
Jag måste våga.
Jag måste ha så bråttom som jag har.
Jag måste strunta i all kritik. Speciellt den jag inte fått.
Jag måste lära mig att saga nej till allt som inte intresserar mig.
Eller är tråkigt. Eller är dumt och fult.
Jag måste verkligen lära mig att inte slösa tid på triviala saker.
Jag tyckte det var ont om tid när jag var 18.
Men nu! Nu är det ont om tid. Jag fyller 61 år om 13 dagar (och har inte gjort någonting...).

Kommentarer
Postat av: Bosse

Välskrivet och tänkvärt inlägg, Ode! Jag har lämnat en första kommentar på din Facebook.

2014-12-08 @ 08:28:00
URL: http://booza69.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Underbart! :-)

2014-12-14 @ 18:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0