Bla-bla-blaa...

# Statistiken för de senaste 10 dagarna är ett snitt på 4,4 besökare per dag. Enastående fantastiskt...

# det finns två nya länkar theautomaticfilmmaker som har gjort en film med en fransk tjej som bl.a.
gör street-art Johanna . Kanske Semlan kastar ett öga på det?

# Matchen igår var underbar att se, om du inte vet vilken match jag pratar om så gör det inget...
Två goda öl drack jag. Mohawk vs Goldings och Trappistes Rochefort 10. Att en öl kan smaka
som 10an är ett underverk.

# Tidigare på dagen kollade jag upp var Sigtuna Brygghus ligger egentligen och det är rimligt nära
Stockholm, Märsta, så att ta sig dit och läppja en bira blir ett måste. Någon som vill följa med?
Det får bli under semestern v. 25 - 28.

# Det regnar så vackert, jag har ett fönster öppet 1 och 1 halv meter från där jag sitter och det låter
så fint. Ni alla sol(öken)älskare vet inte vad ni missar när ni dissar det våta från ovan.

# "MBR: Vad vill du ha som du inte får?
Klienten: Jag vet inte vad jag vill ha.
MBR: Jag trodde det skulle vara så.
Klienten: Varför?
MBR: Min teori är att vi blir deprimerade för att vi inte får det vi har behov av. och vi får inte det vi har
behov av eftersom vi aldrig fått lära oss att be om det vi vill ha. Istället har vi fått lära oss att vara snälla
små pojkar och flickor och goda mödrar och fäder. Om vi har tänkt vara goda på det sättet är det bäst
att vänja oss vid att vara deprimerade. Depression är den belöning vi får för att vara 'goda'.
Men om du vill må bättre, skulle jag vilja att du klargör vad du vill att människor gör för att ditt liv
ska bli mer underbart.
Klienten:Jag vill bara att någon älskar mig. det är ingen orimlig begäran, eller hur?"

ur boken "Nonviolent Communication - Ett språk för livet" av Marshall B. Rosenberg
(min 'fetning')




Kommentarer
Postat av: Erik "Semlan"

Nu har Semlan kastat ett öga på filmen. Kul.

Sigtuna Brygghus låter som en trevlig dagsutflykt. Gärna med om jag är i stan.

Vill bara protestera lite. Vem dissar regn?

Inte jag i alla fall.

Jag praktiskt taget andas med gälar! ;-)

Postat av: ElStiffo

Vi får fixa en öl på Sigtuna Brygghus. Dom gör supergod öl!

2011-05-30 @ 19:41:54
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0