Om städning

Jag kom att tänka på en sak  (innan jag somnade)

 

Så många år . Sedan barndomen.

För många saker. Att inte kunna ta ställning.

Inte kunna slänga. Inte kunna säga nej. Ta allt som bjuds.

kontroll, vad är det?

Att inte kunna sätta saker i ett sammanhang, att bara spara

och spara, inte för att spara utan för att jag inte vet

vad jag skulle göra istället.

Hör ihop med: Vad tycker jag?

Vem är jag?

Vad vill jag egentligen?

Att tappa bort sig själv... , ... , ... .

Jag har sagt till mig själv sen jag var tonåring.

Jag måste vara noggrannare, välja väl, avstå tydligt.

Välja, välja, välja, eller strunta i. Bara strunta i, inte

engagera mig i allt. lära mig att välja.

 

Att jag inte vågar slänga. Jag blir helt låst.

Jag tror att jag måste spara. Jag tror att jag har en

skyldighet, till, jag vet inte vem.

Vem är det jag tror bestämmer över mig?

Jag vill låsa upp mig själv, börja göra saker, öppna för nytt,

det nya, något annat, inte det jag gjort sedan jag var liten,

sen jag var tonåring, de senaste 20 åren (o.s.v.).

Slut med det, börja på något nytt (bara för att)...

 


Kommentarer
Postat av: Erik

Rensandet och slängandet är en svår konst som ytterst få behärskar. Känner igen mig i ditt inlägg, jag har också svårt att slänga, spar gärna, mycket. Samlar är ett finare ord, som ursäktar lite av svårigheterna i att slänga. Men helst ska sparandet, förlåt samlandet ske ordningssamt. Jag lever nog mer efter kaosteorins friaste tolkning. Väljandets konst är ytterligare en svår färdighet, där finns många fällor som jag ofta kliver ner i. Inte så lätt detta, önskar dig lycka till. Kommer du på något extra smart, tipsa gärna oss andra som fortfarande famlar i mörkret. :-)

Postat av: El Stiffo

Ja här finns det mycket att gräva i, både bokstavligt och i känslorna.

2010-01-07 @ 21:02:40
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0