NU 8.56 + hemma hos mamma

Jag sitter på min uteplats och skriver. Har just tränat i 40 minuter. Musik till: "More songs about buildings and food" med Talking Heads.  Ett svettlager över hela kroppen. Har stretchat benen direkt efter. Mår-som-en-prins.Tet smakar bra i en blå kopp som jag fick av min syster igår när vi hälsade på mamman.
 Och svalor som tjuter, och en koltrast långt borta och en gul helikopter åker förbi.

1 på vägen dit (till min mamma)

2 Bild sept-87


3

  
4


5


6 Huddinge i går kväll. Det är taklinjen jag gillar. 

      

Kommentarer
Postat av: Erik

Vilken snygg fotoserie! Gillar dina foton, att iaktta genom en spegelbild, läckert! Makrofotot på blomskotten inger hopp för framtiden. Fick just reda på att två grannar i kvarteret står utan jobb nu första juli. Vår ekonomiska krisperiod är långt ifrån över, det står skrivet i eldskrift. Undrar när regeringen ska börja förstå detta? Trevligt med blomskott då! Som en tröst. ;-)

2009-06-21 @ 11:39:54
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Tack Erik, spegeln har varit svart på 50-talet och vit på 60-talet och nu är den i guld som synes.

Kul att jag får godkännt på skottfotot.

Om ekonomin vill jag säga att vi kanske är tvungna att börja samverka mer både ekonomiskt och socialt.Och inget fel med det...

2009-06-21 @ 18:39:14
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Bosse

Spegelbilden har även jag fastnat för. Suttit länge och tittat på den och undrat varför den är så fascinerande. Jag tror det är något med skärpan, färgerna och kompositionen som binder min blick. En bild jag verkligen tycker om att se på. Den är nedladdad.

Och så kvinnan med fågeln från september -87 ... Om jag mötte den damen i verkligheten skulle jag antagligen bli lite orolig.

2009-06-24 @ 11:25:45
URL: http://bosse67.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Va kul att du gillar spegelbilden.Den är lite tidlös va? Det är nog dax att börja jobba vidare med mina foton. Kvinnan ja, hon finns men ser inte riktigt ut så där, men nästan. jag tycker det finns något brutalt skönt över utseendet.Jag kan inte rita så där nu...

2009-06-24 @ 20:04:22
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0