liten txt

"Fattaru? Det är ett äventyr och jag

behöver mer äventyr.

Alla behöver äventyr och uppmärksamhet!

Jag med. Vi måste göra mer äventyr,

var för sig och tillsammans.

Livet är kort. Det måste hända nu.

När jag var liten sa alla till mig att ta det lugnt.

Och till slut gjorde jag det.

Det var ett stort misstag. Fast det har

jag inte fattat förens nu.

Äntligen. Vi ska göra äventyr!

Du och jag! Det ska vi!"

Näe, detta ingår inte i något och är inte början på något.
Jag tänker inte skriva vare sig roman eller novell...


Kommentarer
Postat av: ElStiffo

Fast det låter ju som början på en äventyrsbok för 12-åringar... Min mentala åldr ungefär :-)

2008-09-18 @ 09:08:02
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Ha, ha! Nu lät du Jantelagen styra lite! Visst, äventyr är skoj. Vare sig man befinner sig på en tolvårings mentala nivå eller inte. Det finns ju både små och stora äventyr. Ta en helt annan väg till jobbet, enkelt litet äventyr! Att bryta rutiner på olika sätt, det kan vara äventyrligt.

Byt ut standardpizzan mot någon helt annan!? Man måste ju inte kasta sig utför ett stup som basejumpingnorrmannen Hans Lange ;-) Det är kanske äventyrligt i överkant... Gatumusikant? Kanske något..? Eller sitta på pall och teckna av folk vid Sergels torg? Det kan nog vara äventyrligt...

Vilket äventyr du än finner på, ha det bra! :-)

2008-09-18 @ 14:12:52
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men det var ju rätt kul att vara 12 år iallafall när det var som bäst. Då var själen och alla sinnen vidöppna för just ÄVENTYR ! Och jag håller med Erik, det finns stora och små äventyr.T.ex att knata runt i sina eviga rutiner och sen plötsligt så har man ett oväntat samtal med vem som helst på kanske ICA och så fick dagen ett nytt ljus.

2008-09-18 @ 14:51:35
Postat av: snurran

Men glömde att skriva under.

2008-09-18 @ 14:53:18
Postat av: ElStiffo

Bryta rutiner sa Bull, Helt rätt sa Bill.

2008-09-19 @ 08:16:39
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0