Ngt att bita i...


Till fansen...


"Save Me"



Samma bild




"Godis"


Alltså, man behöver inte ens skriva ny text till en del serierutor.
Det räcker med att man studsar på dom.


Inte så pjåkig...


Teater(?)

"Budskap" (men det går inte fram...)


"Falsk"


Tittade/lyssnade på dvd igår med Jimi Hendrix. Från -69 Konserthuset
i Stockholm. Första konserten. Själv gick jag på den efter. Några som
kom ut från den första gjorde tummen ner. Äntligen vet jag varför.
Det var inte det att H. var dålig, han var bara introvert och småtrött på
hela prylen och ville gå vidare och göra ny musik. Så låter det i mina
öron. Jag tror alltid att jag ska tröttna på Hendrix men blir ständigt lika
förvånad när jag bara hör mer och mer i det han gjorde. Deep space...



Kommentarer
Postat av: Bosse

Käre Borax.

Jag håller verkligen med om att livet är ett mysterium, precis som en explosion också är det, i alla fall för min hjärna, kanske inte för en pyroteknikers. Dock undrar jag inte över "vem" som tände på, men kanske "vad" det var. Ja, om det nu verkligen brinner. Vad det var som exploderade vet jag inte heller, och inte var det brinner. Är det big bang vi talar om? I så fall tror jag inte att det fanns någon som kunde bli skadad. Inte just när det small i alla fall. Ja, inte vet jag om det verkligen var en big bang, trots att jag läst om rödförskjutningen av galaxerna. Är elden släckt? Jag undrar om det inte brinner fortfarande. Och om du är stubinen så gäller det väl för oss alla, hundar såväl som andra.

Ta't lugnt Borax, allt ordnar sig, och ordnar det sig inte så kvittar det, som en del säger i Värmland.

2008-10-05 @ 19:44:50
URL: http://bosse67.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Härligt med filosofiska inlägg.Borax är för tillfället inlagd på ett rehabiliteringshem i Japan. Han återkommer när han vilat ut sig.

2008-10-06 @ 13:30:07
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Vilket "kulturinlägg", rena konstvernissagen :-) "Inte så pjåkig..." är grym! "Samma bild" i färg, smått fantastisk. Verkligen vacker, precis som "Falsk" som jag också diggar. Borax är som vanligt i en klass för sig. Synd att han måste åka ända till Japan för att vila upp sig. Hade det inte räckt med Saltsjöbadens japanska spa? Betyder Borax något på japanska? Ditt porträtt gav mig en idé, tack för det! Kort sagt, nu behöver jag inte så mycket mer idag. Slipper jaga "thrills", du gjorde det :-)

2008-10-06 @ 14:17:29
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Va kul att bilderna kan betyda något!Om Borax betyder något på japanska ska jag undersöka. Jag har hört att han skriver poesi för att stilla sitt upprörda sinne... Själv är jag löjligt förtjust i "Äsch, det är ingenting...", precis som man kan råka säga när det är riktigt dåligt.

2008-10-06 @ 15:21:33
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Aron

Fina bilder! Verkligen varierande.

Angående Borax så tog jag mig friheten att kolla i lite japanska lexikon och hittade detta (syns de japanska skrivtecknen?):



substantivet:

暴落 bohraku (uttalas ungefär "båårak")

plötsligt (tvärt) fall, kraftig nergång (priser)



verbet:

暴落する bohraku suru

gå ner kraftigt, falla plötsligt, falla fritt



ordet används i ekonomiska sammanhang som t.ex.:



kabu ga bohraku shita = aktien störtdök

kakaku ga bohraku suru = priserna rasar







Ja ja. Det låter GANSKA likt i alla fall. :)

Borax... bååraksuru... bååraksu (minus -ru)



Ha det så bra!

2008-10-06 @ 20:41:00
Postat av: Bosse

Plötsligt känner jag lust att återvända till Tokyos gator, rusa runt med uppspärrade ögon, vilt gestikulerande och skrika "kabu ga bohraku shita, kakaku ga bohraku suru!!!". Ska höra med vännerna där om de vill ta emot mig med den premissen.

暴落

暴落する



Tack för lektionen Aron! :-)

2008-10-06 @ 21:13:10
URL: http://bosse67.blogg.se/
Postat av: snurran

Skulle gärna läsa lite Boraxpoesi. Kanske han kan skicka något när han stillat sitt upprörda sinne !!

2008-10-06 @ 21:21:34
Postat av: ElStiffo

Cool Aron! Tack för ditt inlägg, kraftig nergång, det betyder att Borax är mer aktuell än någonsin!

Snurran;det kommer Boraxpoesi. Men han envisas med att använda snigelpost så jag har inte fått nått än.

Bosse, jag kan se dig springa runt i Tokyo, det blir en hit!

2008-10-07 @ 10:23:13
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Bra information från Aron, man tackar..! Det betyder att Borax skulle kunna bli en stor hit i Japan, eller "Big in Japan" kanske passar bättre. :-) Om han och Bosse far runt på Tokyos gator, ja då har vi en megasuccé på YouTube och säkert framträdanden både i Japan och kanske även "over there" i Jay Leno Show eller hos Letterman. Quel succés! Hoppas Boraxpoesin snart når dig ElStiffo! Vi är några fan som väntar otåligt!

bara en sak till... Jimi Hendrix må ha tröttnat själv, men guuud vilken gitarrist. Undrar om han var med och bestämde skivomslaget (tänker speciellt på två! fjärran blick och leende...)? Musiken var ju onekligen hans eller tolkningarna, mmmmm!

En av få som ibland närmat sig tycker jag är Prince (fast det är ju något helt annat) och Ry Cooder (och det är ju något helt annat det med!).

Må gott ElStiffo och få kontakt med Borax... ;-)

bara en sak till... de där åsnorna. LOL!

En sida att undersöka, göra små klippdockefilmer, verkar skoj ;-)

bara en sak till... sover man mindre räcker tiden längre. Angående något äldre inlägg eller om det var en kommentar (hmm?).

2008-10-07 @ 15:30:11
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Aron

Tack för alla uppmuntrande inlägg!



Jag har funderat lite mer och upptäckte att det går att skriva Borax på ett annat sätt, ボーラクス (båårakusu). Det används (undantagsvis verkar det som) för att fonetiskt skriva Borax (en sorts salt) på japanska.



Det vanligaste sättet att skriva är ボラックス (bårakkusu), möjligen för att komma närmare det engelska uttalet.



Det japanska namnet på saltet är 硼砂 (hååsha).



Jag skulle även vilja påpeka en sak om japanskt uttal:

U:na i t.ex. båårakusu försvinner ibland i talspråk, så tänk mer "bååraks" istället för "båårakusu".

2008-10-07 @ 23:21:44
Postat av: Erik

He, he, Borax ett salt. Kunde väl knappast vara bättre. I vissa lägen kan Borax dyka upp och så att säga strö salt i såret. Anar att skrivtecknen är snygga, kaligrafiska. Syns inget på min dator. Kanske skulle det synas om jag aktiverade japanska skrivtecken..? För det är väl inte bara kineserna som pysslar med tusch och penslar..?

Nu har jag stoppat in en video med Ry Cooder. Ganska skönt befriad från putsad yta, om man säger så. Bara låttiteln är en poäng i kanten... kolla ElStiffo!

2008-10-08 @ 16:12:08
URL: http://erik56.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0