Helgpaket



1 "Allsång"

Ibland blir man sur på hur det är.

2 "Angel"

En stolt liten rädd figur som är oändligt

rädd och modig på en gång. 1 cm hög.

3 "Bang"

Bangkok 1957 (?)

4 "Gubbo"

1 cm hög.

5 "Hund"

6 "Husbonden"

Såå snyggt bara.

7 "Jell-o"

8 "Ufo"

Ett ufo har landat på en lyktstolpe...

9 "Monsterzz"

Snyggt tycker jag.

10 "Nervös"

Också 50-tal. Det var enklare då.

11 "SmallBang"

Bosse har arrangerat och fotograferat

småklotter som jag gjort. Han tänker

helt annorlunda, som tur är.

12 "SmallerBang"

Samma men i svart/vitt.

13 "Variant"

Här har han tänkt på sitt sätt igen. Bra

som vanligt. Tack Bosse.


14 Borax har bidragit med en liten dikt. Han tar allt så allvarligt,

den lilla jycken...


Jag har breven från det förflutna. Ska jag låta dem påminna mig om det som varit?

Jag har denna sekund i min hand. Ska jag låta den betyda något eller bara låta den gå?

Jag har hela min kropp med allt vad det innebär. Ska jag inse dess betydelse?

Jag har möjligheter. Ska jag göra dem eller bara finnas till?

Jag har relationer. Ska jag våga låta dem leda mig framåt eller ska jag spjärna emot?


Det är inte lätt att vara hund

Kommentarer
Postat av: snurran

Alltså, du gör så bra mönster. "Monsterzz", skitfint. Skulle gärna ha en klänning eller som vägg eller vad som.

På bilden från Bangkok. Jag fastnade helt i den. Det såg ut som huvudet på dig ( är det du ?) satt fast som på en skyltdocka.Superskumt ser det ut p.g.a skuggan. Vilken energikick att kolla idag !

2008-10-24 @ 09:44:22
Postat av: ElStiffo

Har inte tänkt på att det ser ut så, men det gör det... Och det är jag på bilden.Mönster är mysigt.Kul att du gillar det.

2008-10-24 @ 10:58:20
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Det är ingen hejd på din kreativitet :-) Så härligt! En favorit (fast alla är bra, på olika sätt) är Monsterzz. Störtskön! Nu blev helgen lättare att "genomlida" (suck o stön, en hel del plikt i helgen, ofta småjobbigt).

Önskar dig en skön helg!

2008-10-24 @ 14:13:05
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Tackar och bockar, kom i håg att andas djupt ibland. jag skulle gilla om en bil hade ett Monsterzz-mönster. Ha det mycket bra själv.

2008-10-24 @ 14:42:05
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Bosse

Ja jäklar, vilket ös! "Allsång med Hitler", den hade jag glömt. Den fick mig att skratta igen. Här finns så mycket, jag ber att få återkomma, har för mycket i skallen just nu.

:-) Big smile to Stiffo!

2008-10-24 @ 15:36:39
Postat av: ElStiffo

Lev väl Bosse!

2008-10-24 @ 15:53:18
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Nu har jag kollat mer. Missade Allsång med Hitler första gången. Hur fasen läser jag bloggarna egentligen..? Nåja, nu skratta jag högt och tänkte på hur det skulle kunna ha sett ut, säg 1943 på Skansen med Adolf vid allsångsmicken :-) Kanske lite mycke' marschmusik för min smak...

Tankar kommer kring "SmallBang". Vad jag kan se är flera av figurerna noggrant utskurna. Använder du skalpell eller sitter du med flickslöjdssaxen i högsta hugg?

Fastik har ännu inte kommit till användning... behöver du inte klistret själv. Ja, om du vill fästa "SmallBang" för gott på papper?

Håller med, inte lätt vara hund, i alla fall inte om man heter Borax.

Hoppas din helg varit trevlig, trots det usla vädret. Må gott, det är ju höstlov!

2008-10-26 @ 17:12:57
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Och vem har höstlov? Inte jag iallafall...

Men det är ju Bosse som klippt ut och fotat på sitt köksbord. Han har gjort som ett litet universum tänker jag, av mina små kludd. De gjordes under en period då jag var supernoga t.o.m. med klottret. Nu försöker jag från andra hållet och lär mig vara mer skiss-aktig.

För övrigt är Borax en gåta...

2008-10-27 @ 08:12:30
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Jaha, jag fattade det som att Bosse plåtat de små klotterbilderna. Så han klippte ut dem också? Stiligt, ser väldigt noggrant gjort... Sorry, tänkte inte på det, ja höstlovet är ju mest för "kidsen". Imorgon onsdag ska jag och grabben på auktion, ska bli skoj!

2008-10-28 @ 07:53:06
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse

Jo, jag minns att det var ett petgöra att klippa ut de där roliga krumelurerna. Hade ingen riktigt bra sax. Gav visst upp på halva vägen (ganska vanligt för mig). Jag har alla urklippen kvar, skulle vilja klistra upp dem på en stor vit eller svart yta, bordsskivan var kass som bakgrund.



Hoppas ni hittar nåt kul att ropa in, du och Andreas.

2008-10-29 @ 23:03:27
Postat av: Erik

Lite trist läge. Grabben ville inte kolla in utropen, utan kollen omöjligt gå dit och köpa grisen i säcken (inte så bra). Så istället fick reklamgänget komma hem den kvällen. Så kan det gå... Håller med om att bakgrunden inte fungerade så bra på "SmallBang". Men har du kvar alla små klipp så går det ju att fixa!? Vass skalpell är bäst för att skära ut små figurer. Men bladet måste vara vasst, annars går det åt pipsvängen totalt!

Ha en skön Allhelgonahelg, både du Bosse och ElStiffo så klart :-)

2008-10-31 @ 10:37:41
URL: http://erik56.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0