November

"Novembergud"


"Person"


"HA-HA"


" 7 ledare"

Älska November!

Fall inte in i klagokören. Lyssna inte på allt förtal av November.

Njut av det sköna mörkret. Det vackra regnet.

Känn dig som en hjälte/ hjältinna när dina ytterkläder blir

kraftigt regnvåta. Välj reflexer som du gillar. Köp vackra ljus och

ljusstakar. Eller gör en själv. Köp en häftig glödlampa till en häftig

lampskärm i en häftig lampaffär. Eller köp ingenting. Bara njut av mörkret.

Bara fantasilösa tror ont om mörkret. Älska november!



Kommentarer
Postat av: snurran

Nja till november. Behöver ljus och inte bara regn och mörker.

Väldigt mycket Chagall över bilden Ha-Ha. Det är inspirerande. Och färgerna igen. Helt berusande.

Du är bra !

2008-11-03 @ 12:53:21
Postat av: ElStiffo

Tack snurran.

2008-11-03 @ 14:33:18
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag var här och försökte kommentera, men då ville inte bloggen ta min kommentar...

Back again! Den sista "sju ledare" fick mig att börja fundera på amerikanska presidentvalet mm... Härliga ledare!

Det var värst, har Borax rest med Finlandsförjorna! Precis en sådan port passerar man på väg in i färjan och då knäpper de kort, som sedan kan köpas på båten under färden. Hemska kort, har inte känt mig lockad att köpa dessa rätt dyra och ofta fula fotografier... Fast kanske är jag fel typ, skralt fotogenetisk (eller vad det kallas..) och just i det läget, på väg mot hytt med bagage inte så mottaglig för "smile-bilder".



Härligt bilder, (som vanligt) ElStiffo :-)

Bilden "Person" är nog den som tog tag i mig mest. Läcker, snyggt, tycker jag känner igen mig i bilden, kan ofta både bli suddig på foto och tar emellan varven suddiga bilder, hi, hi.

Må gott kamrat!

2008-11-04 @ 10:28:11
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Ja Borax är ju lite gräll och ful i färgerna liksom.Som en Finlandsfärja? Det är kul att rafsa fram en bild som "Person".

2008-11-04 @ 14:15:17
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Kanske ska förtydliga. Din Boraxbild är fin, det är korten som knäpps vid inträdet/ombordklivandet på Finlandsfärjorna som är hemskt ;-)

Så fjärde bilden, "Ha-ha" som på något sätt blir förstörd av just bokstäverna h-a över en i övrigt snygg målningen. Har du refuserat dig själv? Intressant att typsnitten är olika i HA:andet, har det någon djupare betydelse?

Ha, ha! Fast här kanske det är ägandet, inte skrattet som åsyftas? Ja, frågor frågor. Du har en makalös förmåga att trigga igång betraktaren. Det är f-n i mej en talang! Att sedan det mesta du visar upp är snyggt och häftigt, jaa, det bevisar bara att du är en riktig konstnär :-)

Var det inte någon utställning på gång ElStiffo?

Må gott i dimman (obs, syftar på dagens väder, inget annat, värsta höstdimman hittills denna höst).

2008-11-05 @ 09:53:35
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Jo-jo, och jag menade bara, med ful, att det är lite skrikiga färger. Jag har en ständigt pågående debatt i mitt huvud om vad som är fult och vad som är fint. Jag gör saker 'fula' med flit då och då för att se hur det blir/känns. Det kan bli ett intressant gnissel i bilden då. Mer studs liksom...

Med HA-HA har du rätt som vanligt! Jag var helt trött på bilden och 'tog livet av den'genom att skriva HA-HA på den. Att det blev två olika A kan vara en tillfällighet. Kommer inte ihåg riktigt. Men visst är det extra 'fult' med två olika A?

Om det nu är så att jag lyckas trigga igång något så beror nog det på att det är det jag vill. Jag VILL INTE att alla som ser bilden ska tänka samma sak. Det vore supertrist. Den blå färgen kring trädet och ansiktet betyder t.ex. ingenting alls. Det bara hände.Som det oftast gör i.o.f. Om jag skärper mig så kanske jag skulle kunna ha några kommentarer kring några bilder... Å andra sidan så trollar det ju bort betraktarens egna intryck en del... Vem vet (inte jag iallafall :-)

2008-11-05 @ 12:16:42
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

PS OCH oftast vill jag uttrycka (när jag vill uttrycka något), för mig, ganska diffusa sammansatta känslor... Om det var solklart så skulle det inte behövas någon bild. Fast det vore ju kul att berätta 'hela historien' om en bild någon gång... Det kommer.

2008-11-05 @ 12:25:12
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Oj, ja, jo, fast vet inte om du behövt förklara så mycket. Mystik behövs. Ja, att förfula, det är ju också en konst :-) Men just med HA-HA så högg det till i skönhetshjärtat. Skönheten kommer ju inte alltid till byn, kanske dyker en rövare upp i skogen?

Jo du, känslor är knepiga saker. Som små dansmöss som man kanske trampar på utan att mena... känsligt! För övrigt tycker jag Kartago skulle förgöras.

Ha en skön helg!

2008-11-07 @ 16:02:35
URL: http://erik56.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0