En så härlig bok

 "Han var inte någon krigare. Han gjorde så gott han kunde, och sen kunde han inte göra något mer. Han var inte den enda som var rädd. Jag är rädd jag också. Så jag måste tänka på saken. Ibland gör vi kanske inte rätt sak, eftersom fel sak verkar farligare och vi inte vill verka rädda, så då går vi och gör fel sak bara för att den är farligare. Vi är för upptagna med att inte verka rädda än vid att försöka ta reda på vad som är rätt. Det var därför jag inte svarade på frågan.

Jag förstår, sade björnen."

ur "Bärnstenskikaren" av Philip Pullman


Kommentarer
Postat av: Erik

Ja och så gör man något farligt och har lite dåligt "under fötterna". Fick mig att tänka på Esbjörn och hans trista död genom dykolyckan vid Ingarö... Skillnad på att dyka i det varma fina blå under en semester och simma runt med taskig sikt i vår skärgård...

EST har gjort makalös musik, missade chanser att se honom live, nu är det för sent.

Så kan det också gå!

2008-06-17 @ 18:41:47
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse67

Väldigt tragiskt med hans död. Jag hörde trion live vid ett tillfälle när de plötsligt dök upp på NK:s musikavdelning och lirade tre låtar. Här en länk till trion plus stråkar när de spelar klassikern "Round midnight": http://www.youtube.com/watch?v=kxwlkjZb6Iw



Pullmans text har jag läst och läst om, men den slår inte an någonting i mig.

2008-06-18 @ 00:10:42
Postat av: ElStiffo

Nää, de e ju olika med texter liksom.

2008-06-18 @ 11:54:47
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0