Tacksamhet och tankar

# Vaknar 03.30, min kropp vill uppenbarligen inte sova mer efter 5 timmar.

Är glad över min nya bärbara dator (som är begagnad). Nu har jag tid att skriva.

Tangentbordet är så skönt att skriva på. En jobbdag kvar, idag, sen börjar semestern.


# Frisk, lite fuktig luft, kommer in genom den öppna balkongdörren. Jag gör en kopp te,


# FRA-debatten gör mig tacksam för äntligen finns en början till ett tänkande

kring frihet i landet  Sverige.


# Min dotter kommer hit idag. Jag prioriterade bort städningen, ha-haa,


# Fortfarande ringer samtalen från i måndagskväll i mina öron. När jag sitter på bussen

från mitt jobb och precis ska börja sucka över mitt liv och tycka synd om mig själv så

ringer mobilen och jag blir bjuden på middag av Bosse,

Två underbara kvinnor är också gäster och vi samtalar om vin, ryggbesvär, tango, dans,

musik, livet och allt annat. Vilken kväll! Tack Bosse! Och 'två underbara kvinnor'!


# Mina ögon är inte riktigt som jag tycker att de ska vara efter operationen men jag bryr

mig inte längre. Det är trevligt att kunna se överhuvudtaget!


# Torsdagkväll till måndag var jag på försemester på Höga Kusten hos en god vän.

På Skulefestivalen såg jag M A Numminen med Pedro på dragspel. Ruskigt bra.

"Tack människor" Det blev också Star Wars-utställning och bastu och Mannaminne,

konstnären Anders och Barbro Åbergs mycket personliga och helt unika samling av

hus och saker och egen och andras konst. Kolla på http://www.mannaminne.se/.


# Allt man INTE gör och säger och tänker och skriver är också en lika stor del av livet

som det man faktiskt gör.


# Detta tog ca 90 minuter att skriva, tur att jag inte är journalist...

"Don't be a  drag, participate!" sjunger Chic från vinylspelaren.


# Skulle vara kul att göra en intervju med Thomas DiLeva, vad har han för sig?


# Vill göra musik med Juhani.

# Erik, jag har en burk FASTIK till dig.




Kommentarer
Postat av: Bosse67

Wow, ett så långt inlägg från El Stiffo tror jag mig aldrig ha sett tidigare. Är det den portabla datorn, den annalkande semestern eller en kombination av båda som fått dig att släppa loss orden? Kul läsning blev det.

Ja, det var en sjusärdeles måndagsafton. Inte några döda punkter där inte. Inspirerande med den spansk-svenska kombinationen. Visst, håller med dig, underbara kvinnor!

Juhani minns jag. Vart har livet tagit vägen med honom?

2008-07-11 @ 14:19:32
URL: http://bosse67.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Det är en kombination. :-)

2008-07-11 @ 14:43:09
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Håller med Bosse, ovanligt långt skrivande från dig :-) Kul läsning. Numminen såg jag uppe på Mosebacke för rätt många år sedan. Det är nog en av få "dragspelaartister" jag står ut med (hi, hi).

I övrigt tycker jag som Sten Broman, dragspel är nästan bara oljud...

Kul att Bosse fick över dig (jag nobbade). Riktigt skoj att ni hade trevligt :-)

Ikväll verkar regnet göra besök nere på "en ljummen i gräset" så blött att jag nog avstår denna gång!

Det ska komma någon från USA och spela ikväll...

Men det blir väl fler konsertkvällar?

Ha en skön helg!

2008-07-11 @ 16:05:39
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Erik

Fastikburken, den hade jag helt glömt bort? Ja, den vore mumma. Speciellt nu när Matton inte är lika lätt att besöka fysiskt... Ja, det var nog blött i gräset ikväll och kallt. Så jag höll mig hemma, blev ingen levande musik ikväll.

Så kan det bli ;-)

2008-07-11 @ 22:18:32
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: Bosse67

Satt en stund på Pladder i går och hörde ljudtestet inför gårdagskvällens "En ljummen i gräset". Då var det ännu vått i det gröna. Sextio spänn var inträdet, men det var inte aktuellt med någon konsert för min del.

2008-07-12 @ 14:47:15
Postat av: elstiffo

2008-07-14 @ 14:37:56
Postat av: ElStiffo

Urrk, muspekaren håller på och krånglar. Jag skriver mer ngn annan gång...

2008-07-14 @ 14:41:08
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Tack för den kommentaren Bosse, då kanske jag inte missade något i fredags...

Få se när nästa "blöta i gräset" kommer och med vad?

Ha, ha, blev som "ett skepp kommer lastat"!

Trist att kvällarna verkar regna bort :-(

Hoppas du fått ordning på dina tekniska musproblem ElStiffo, hi, hi.

2008-07-15 @ 13:15:55
Postat av: Lena

Elstiffo!

Jag minns ocksâ förra veckans middag hemma hos Bosse med glädje; sâ härligt när samtalen LEVER, sâ fint att det är möjligt för fyra människor att mötas och locka fram det bästa hos varandra.

...Kommer nog att läsa din och Bosses blogg litet dâ och dâ när jag har tillgâng till internet (fungerar ej hemma). Just nu sitter jag hemma hos Maruja, min väninna i byn, 3000 km söder om Stockholm.

2008-07-15 @ 18:52:03
Postat av: ElStiffo

Lena: ja nu på semestern kommer jag att skriva regelbundet iallafall.

2008-07-16 @ 13:11:18
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Bosse67

Va' kul att Lena är med också!

2008-07-22 @ 22:46:57
Postat av: ElStiffo

Ännu kuligare att någon läser kommentarerna en tid efter inlägget. 'Att kommunicera är nödvändigt' vad blir det? Att segla är inte lika nödvändigt...)

2008-08-01 @ 13:29:48
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0