Föga orginellt

(läses bäst med 60% humorfilter påslaget) 
Skärgården är överskattad. Allt som marknadsförs är mindre än reklamen eller större om det nu gav dig något...
Knulla är också överskattat. Eller överförväntat. En biologisk överlevnadssignal som blåsts upp till extrema proportioner. Livet, bilismen, konsten och människan själv. Allt ska va bättre än bäst, större än störst och leda till ständigt nya vinster. En idiotisk marknadside som blivit en religion. Stackars oss... Uppblåst, maknadsfört, ospontant och förutsägbart.
Som en galleria ( " e de nå i a?" ). Följden: alla blir uttråkade snabbt så att de vill konsumera ännu mer. Hela tiden öppnar sig nya marknader för tjänster och saker som ska möta människans naturliga behov av äventyr, omväxling och gemenskap. Blää och blää och ännu mera blää.  Jag hatar när företag äger ord! Nu äger SR ordet "Sommar".
SVIN! Nöff-nöff. Citron sa räven...


Livet - en snabbresume

1 Man undrar va fan det e frågan om.

2 Sen dör man.


Kommentarer
Postat av: Erik

Sommar, sommar sommar ;-) Åh, vilken bedövande värme när jag sätter mig ute med fikakoppen...

Citron är gott, men just nu är det nog cocktailkörsbär (konserverade) och en apelsinskiva som lockar... en läskande longdrink vore inte dumt! Funderar på att lyssna på Malla ikväll, han spelar på SS Blidösund. Det kostar 200 spänn att bara följa med och runt fyrahundra om man vill äta. Tror jag gav Bosse lite felinformation förut...Han kanske läser detta!? Säljer öl i en bar gör de också. Men man kanske blir lite mosig efter en kväll på havet, har ju två arbetsdagar kvar (suck) på denna arbetsvecka. Vi får se.

Kan ju alltid ta en kall öl nere i Vinterviken ;-)

2008-07-23 @ 15:42:22
URL: http://erik56.blogg.se/
Postat av: ElStiffo

Dina flanerande kommentarer är så sköna.

2008-07-23 @ 16:02:07
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Erik

Ehe, ja tack... ja du vet, hjärnan har väl vätskebrist i värmen, gnider mot skallbenet och skapar skruvade tankar. För flera "lustiga" tankar har det blivit både igår och idag. Tror Malla klarar sig bra utan min närvaro, så han får glida iväg... Själv ska jag bl a försöka få grabbens nya dator att snurra. Något är fel, hoppas Microsofts support är vakna och hjälpsamma ;-)

2008-07-24 @ 15:19:10
Postat av: ElStiffo

Keep on truckin

2008-07-24 @ 17:46:28
URL: http://elstiffo.blogg.se/
Postat av: Lena

Tycker om mânga av dina texter; "det som inspirerar" har jag tryckt ut för att kunna läsa lângsamt och med uppmärksamhet.

...Blir ocksâ ofta trött pâ störst-bäst-starkast-snabbast-vackrast-mentaliteten. Det känns gott att veta att det finns individer litet här och var som inte delar den, utan som har förmâga att se skönheten i elva torra grässtrân.

"Stranger than Paradise" sâg jag nyligen igen, och uppskattade den lika mycket som när jag sâg den första gângen (84? 85?). In fact, I enjoyed it more than "Broken Flowers".

2008-07-28 @ 18:48:02
Postat av: ElStiffo

Tack Lena. Men när jag tyckte att alla filmerna mest handlade om män som inte kan / vill kommunicera så tappade jag sugen en aning...

2008-08-01 @ 13:19:32
URL: http://elstiffo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0